Jak sama nazwa w przełożeniu na język polski oznacza modę uliczną. Przez różnorodność i oryginalność streetwearu ciężko jednoznacznie zdefiniować w kilku zdaniach czym on dokładnie jest, dlatego też przygotowaliśmy dla was trochę informacji na ten temat.
Początek streetwearu
Styl ubierania wywodzi się z lat 80 z miejsc takich jak Nowy Jork, Kaliforia i Japonia. Powstał on z wielu różnych subkultur takich jak koszykówka, skateboarding, surfing i kilku innych.
Za markę, która zapoczątkowała wszystko, uważa się Stussy. Jej nazwa pochodzi od nazwiska właściciela Shawna Stussy i została założona w Kalifornii. Na początku Shawn sprzedawał same deski surfingowe, lecz z czasem wpadł na pomysł, aby zacząć tworzyć i ubrania. Ludziom zaczęły się one podobać, a biznes zaczął się coraz bardziej rozwijać i działa on do dzisiaj.
Popularność streetwearu
Z roku na rok streetwear coraz bardziej się rozwija, coraz więcej osób zaczyna się nim interesować nie tylko w Polsce, a na całym świecie. Szczególnie w ostatnich latach rozwój streetwearu jest niewyobrażalny, to jak strasznie dużo nowych marek powstało i jak bardzo streetwear ewoluował, jest niesamowite.
Na jego sukces popularności składa się mnóstwo czynników, a jednym z nich na pewno ubiór muzyków, sportowców, celebrytów i influencerów, którzy uwielbiają streetwear, co można zobaczyć na każdym kroku w mediach.
Czym się wyróżnia streetwear?
Co jest w nim świetne, co go odróżnia od innych styli to to, że nie ma w nim sztywnych zasad. Jest to po prostu forma wyrażania siebie dla osób, które stawiają na indywidualizm, nie boją się inności i wyróżniania się spośród innych. Każdy ubiera to, na co ma ochotę, wyrażając to, co mu w duszy gra.
Cechą charakterystyczną dla stylu są zdecydowanie buty, a dokładniej sneakersy, czyli zazwyczaj wygodne, sportowe buty, które przyciągają wzrok swoim nietuzinkowym designem. Do innych charakterystycznych cech, które przeważają w tej modzie, trzeba zaliczyć luźne, wygodne ubrania np. spodnie z szerokimi nogawkami, oversizowe hoodie, t- shirty itd.