Historia marki Off-White

Off-White to młoda, ale bardzo popularna marka modowa, założona przez Virgila Abloh’a w 2012 roku. Nazwa marki pochodzi od “grey area” (ang. obszar pośredni), co ma symbolizować podejście Abloha do projektowania – połączenie rzeczy luksusowych z codziennymi, użytkowymi elementami.

Abloh, który jest również DJ-em i producentem muzycznym, zdobył sławę jako osobisty stylista Kanye Westa i został zaproszony do współpracy przy projektowaniu kolekcji Westa “Pablo”. To doświadczenie zainspirowało go do założenia własnej marki.

Off-White szybko zdobyło popularność dzięki swojemu charakterystycznemu stylu, łączącemu elementy streetwearu z elegancją. Marka słynie z kontrastujących kolorów, klasycznych krojów i wyrazistych napisów oraz symboli, takich jak “OFF” i “WHITE”, które stały się jej znakiem rozpoznawczym.

W 2016 roku Off-White została nominowana do nagrody “Emerging Designer” (ang. projektant na rynku) na gali CFDA Fashion Awards, a rok później Abloh został wybrany na “International Designer of the Year” (ang. międzynarodowego projektanta roku) podczas gali British Fashion Awards. W 2018 roku marka została wybrana na “Brand of the Year” (ang. markę roku) podczas gali Footwear News Achievement Awards.

Obecnie Off-White jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych na świecie, a jej ubrania i akcesoria są poszukiwane przez modnych klientów na całym świecie. Marka ma obecnie sklepy w wielu miastach, w tym Nowym Jorku, Paryżu, Mediolanie i Londynie, a także rozległą sieć sprzedaży detalicznej.

W ostatnich latach Off-White rozszerzyło swoją działalność poza odzież i obuwie, wprowadzając linię akcesoriów, w tym torebki, paski i zegarki. Marka również współpracowała z wieloma innymi marekami i projektantami, takimi jak Nike, Levi’s i Rimowa, tworząc wyjątkowe kolekcje.

Off-White jest również znane ze swojego wpływu na kulturę popularną. W 2018 roku Abloh został dyrektorem kreatywnym męskiej linii modowej Louis Vuitton, stając się pierwszym Afroamerykaninem na tym stanowisku w prestiżowej francuskiej marce. Jego pierwsza kolekcja dla Louis Vuitton została bardzo dobrze przyjęta i pomogła zwiększyć zainteresowanie Off-White jeszcze bardziej.

Off-White jest znane również z łamania przekracznia granic mody, łącząc różne stylistyki i inspiracje. Marka jest ceniona za swoją oryginalność i wpływ na kulturę popularną, a jej sukces jest dowodem na to, że nie ma granic dla pomysłowości i innowacyjności w branży modowej.

Podobne Posty
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej szczegółów i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie znajdziesz w naszej Polityce prywatności.